GUARDIANS – The Alignment

1. Infect the Affected
2. Everything
3. The Only Constant
4. In the Light of Life
5. F30
6. Time Stood Still
7. Genuine Inspiration
8. Without True Order
9. Amygdala

Jako fan progresywnego stuffu nie mogłem przejść koło Guardiansów obojętnie. Ich debiutanckie dzieło polecił mi sam Lee McKinney z Born of Osiris, więc sprawdzenie tych gości było moim obowiązkiem. Czyż nie?

Pierwsze dźwięki zawarte w „The Alignment” pokazują słuchaczowi, że mamy do czynienia z muzykami nietuzinkowymi. Samo brzmienie tego wydawnictwa oparte jest na cudownym połączeniu melodii i breakdownów. Całość przetłaczana jest przez ciągle zmieniające się metrum. Dodatkowo, świetnie słyszalna jest techniczność gitar, które wypluwają z siebie naprawdę kosmiczne riffy. Warto jeszcze zwrócić uwagę na partie klawiszowe. Nie jest to typowy zapychacz. Elektronika, jako równorzędny element brzmienia sprawiła, że kapela zyskała na wyrazistości, a każdy osobny track łatwiej wbija nam się do łba. Cały efekt podbijany jest jeszcze przez bass dropy, którymi zasypywani jesteśmy niemal przez cały czas. Musowo trzeba docenić pracę perkusisty. Trzyma w ryzach każdą kompozycję, a podwójna stopa strzela jak z karabinu maszynowego. Najsłabszy punkt zespołu to zdecydowanie wokalista, który paradoksalnie nie jest wcale taki zły. Jego wokal jest poprawny, ale odrobinę za słaby, przez co momentami zatraca się na tle innych instrumentów. Istotnym smaczkiem jest dodanie w jednym kawałku czystych wokali, które wypadły znakomicie. Szkoda tylko, że zostały wykorzystane w tak małym stopniu.

Debiutancki krążek Guardiansów w całości spełnił moje muzyczne oczekiwania. Mój progresywnie usposobiony mózg powiedział mi, że mam wystawić ocenę równą 9. Odjąłem jeden punkcik za drobne wybryki wokalisty, który nie do końca mnie przekonał. Reszta zasługuje na owacje na stojąco.

Paku

Skomentuj

