AL-NAMROOD – Jaish Al-Namrood

Untitled-11. Atba’a Al-Namrood

2. Ah’d Aljahliyah

3. Ajsad Dhar’een

4. Entisarat Al Ashawes

5. Naqoos Al Khatar

Jeśli komuś zdarzyło się przeczytać kilka moich tekstów dla „Oczka” mógł chociaż przez chwilę zastanowić się, czemu moje recenzje są tylko i wyłącznie pozytywne, a w dziesięcio-oczkowej punktacji nie dałem jeszcze żadnemu albumowi mniej jak 7. Sprawa jest bardzo prosta – dobrej muzyki jest za dużo, a życia zbyt mało na słuchanie jakiegoś gruzu. Dlatego zawsze staram skupić się na materiale, który powinien przyciągać, a nie odrzucać.

Powodowany powyższym tym razem na tapetę wziąłem Al.-Namrood pochodzące z Arabii Saudyjskiej, który ze swoim albumem z 2012 roku trafił nawet do mojego zestawienia. Nad etymologią nazwy rozwodzić się nie będę, zainteresowani mogą poświęcić chwilę i poszukać podobnych informacji w Internecie (ja trafiłem nawet na bardzo ciekawy artykuł o arabskim metalu). Ale do rzeczy, „Jaish Al.-Namrood” to 5-utworowy minialbum, na którym black metal (a jakże) przeplata się z arabskim folkiem. Jest to ponowne nagranie ich pierwszego materiału o wiele mówiącej mi nazwie „أتباع النمرود”. Już początkowe 30 sekund pierwszej kompozycji „Atba’a Al-Namrood” (co podobno jest przetłumaczeniem powyższego zwrotu) uświadamia nam, że tradycyjne arabskie instrumenty można wykorzystać także przy „zakazanych” dźwiękach. Na tym albumie oud (lutnia perska) uzupełnia się z gitarą, bębny współpracują z perkusją. Całość daje naprawdę zaskakujący efekt. I co najważniejsze – zero nudy. Płytkę spokojnie można przesłuchać kilka razy pod rząd bez zewsząd pojawiającego się zniechęcenia.

Gdybym mógł na żywo usłyszeć Al-Namrood nie zastanawiałbym się nawet „pół raza”. Ciekawi mnie, jak wyglądałaby oprawa takiego wydarzenia. Bo jeśli stałaby na poziomie muzyki – jak najbardziej warto być, uczestniczyć i dodać sobie do muzycznego CV.

Vigil

7

Skomentuj

