ABSVRDIST – Illusory

01. Repulsive
02. Exposure
03. Funny Games
04. Mindless
05. Logical Conclusion
06. First World Problems
07. Amongst Humans
08. Illusory
09. Delusion
10. Needful Things
11. Vacant
12. Weakness
13. Shidiot
14. Brood
15. Abstract Absurdities

Po raz pierwszy dotarły do mnie prośby z zagranicy by przysłuchać się kilku grupom. Zaczynamy od ABSVRDIST i krążka „Illusory”, który jest niespełna półgodzinną muzyczną zawieruchą. Przypadli mi do gustu z jednego prostego powodu. Kocham Converge! A tutaj mamy właśnie do czynienia z chaotic hardcorem podbitym elementami grindu (charakterystyczna jazda w Funny Games, przy okazji polecam film o tym tytule).

Z początku w ogóle myślałem, że będę miał do czynienia z grindem z okolic, no powiedzmy starego Napalm Death co zdradzałby choćby tytuły takie jak First World Problem, trwający dwadzieścia osiem sekund Needful Things czy niewiele dłuższy Shidiot. A tu mamy do czynienia z miksem gatunkowym bardzo zgrabnym zresztą ale tylko pod jednym warunkiem, że nie szukamy w muzie udziwnień. Bo na dobrą sprawę ten krążek to petarda, z której ciężko coś wyłuskać po pierwszym przesłuchaniu. Choć na moje ucho wyróżnia się Amongst Humans z deklamacjami w tle, a w tytułowym wałku zaskakuje akustyczna wstawka. Świetny jest też ociężały, instrumentalny Brood oparty wolnym morderczym groove. A na koniec najdłuższy w zestawie Abstract Absurdites ze świetnym zwolnieniem.

Najbliżej Converge jest chyba Delusion i za to pół punktu do góry. Jeśli jesteście stworzeni do moshowania to poszukajcie tego krążka. Wbrew pozorom nie jest łatwo stworzyć taką muzę i utrzymać ją w ryzach, ba odtworzyć na koncertach. O przełomie nie ma mowy ale o dobrej zabawie owszem. Ach i jeszcze jedno – podoba mi się ta ascetyczna okładka, która mnie zwiodła i myślami naprowadziła na grind. Po podliczeniu wszystkich za i przeciw wyszło mi 7,5/10 Endżoj!

Skomentuj

