Jak Oni się zjebali vol. 3- THE CRIMSON ARMADA

TheCrimsonArmada

Jeżeli coś gra dobrze to po co to zmieniać? Jest rok 2009. Jako szesnastoletni kindermetal słuchający tylko Slipknota, System of a Down oraz Korna nie wiedziałem, co to cory. Całkiem przypadkowo trafiłem na debiutancki album formacji The Crimson Armada zatytułowany Guardians i tak oto zaczęła się moja przygoda z połamańcami i innymi koślawymi dźwiękami, z którymi tworzę nierozerwalny związek.

10 kawałków, które odwróciły mój gust muzyczny całkowicie, przestałem posiłkować się tylko youtubem, skończyłem ze słuchaniem pojedynczych kawałków. Zaczęła się nowa era, czas, w którym zacząłem przeżywać krążki, oddychać nimi, wałkować od początku do końca i tym sposobem budować swój gust muzyczny. Jak widać The Crimson Armada swoim debiutem odcisnęła niesamowite piętno na moim ciele, na mojej duszy. Wszedłem w nowy etap swojego życia.

Każda chwila z tym wydawnictwem była piękna i to się nie zmieniło do dzisiaj.

Wypada mi się wytłumaczyć co takiego sprawiło, że zakochałem się w tym dziele. Wymienię to wszystko od myślników:

– szatański wokal Sauda Ahmeda,
– elektronika w wykonaniu pana powyżej,
– bardzo dynamiczne, chwytliwe i nieziemsko technicznie gitary,
– drumwork, który otworzył mi oczy i powiedział „to da się grać lepiej niż Joey Jordison?”,
– breakdowny(co to właściwie jest breakdown?), oj tak, nie wiedziałem co to, ale fajnie brzmiało,
– rozpierdol, bo o to w tym chodzi przecież,

Dobrze. Przejdźmy do kolejnego etapu, który nie jest już tak kolorowy. Guardians zyskało sobie wielu fanów, którzy szumnie twierdzili, że tak właśnie brzmi idealny deathcorowy record. Mijają 2 lata. Dużo i nie dużo, jednak apetyty na nową produkcję były przeogromne. Drobne zmiany w składzie uśpiły moją czujność. W mojej głowie ciągle kołatał riff z kawałka The Final Words, a ja głupi nadal sądziłem, że oni wymyślą coś lepszego.
Tak więc mamy rok 2011. Najnowsze wydawnictwo pt. Conviction jest gotowe, wchodzi na rynek i nie wnosi nic nowego..

Gdzie się podziały tamte riffy, które rozświetlały mój dzień, gdy padał deszcz?
Co się stało z tym pierdolnięciem, które trzęsło moimi meblami?
CO TAM ROBIĄ CZYSTE WOKALE?!

Zawiodłem się, zamiast podręcznikowego przykładu, jak bezbłędnie grać defkory dostałem krążek, do bólu przypominający mi Miss May I, które swoją drogą jest bandem śmiesznym i chujowym.
Wspominałem już o czystych wokalach, które jestem w stanie wybaczyć. Głosiwo Sauda, mimo że niezmienne to kompletnie nie pasują do tego typu grania. Nudne riffy, jakieś dziwne i mało plastyczne breakdowny, popowe refreny i klawisze, które podobają mi się tylko na jednym tracku pt. Composed of Stone, swoją drogą, najlepszym na tym marnym wydawnictwie.

Co się stało się w takim razie? Kto zawinił? Czy oni się sprzedali?
Nie umiem odpowiedzieć na te pytania i nawet mi się nie chce. Stało się i tyle. Spadli kilka poziomów niżej i ponieśli cenę tego wszystkiego. W ich stronę poszedł niemiłosierny hejt, który chyba otworzył oczy Saudowi. Założył on bowiem zespół The Holy Guile. Tytuł ich premierowej EPki Guardians 2.0 chyba mówi sam za siebie, prawda?

Warto również wspomnieć, że w międzyczasie rozpadło się TCA.

Ahmed, gdy odpowiadał na pytania fanów, oficjalnie nie przyznał się do błędu, nie powiedział dlaczego powołał do życia The Holy Guile. Ja wiem, dlaczego to zrobił, zbłądził, ale wrócił na właściwe tory. Dotarło do niego, co wychodzi mu najlepiej. Najnowszy long o fajnej nazwie FSU już stał się wielkim hitem. Mi również się podoba, chociaż nie jest tak do końca stylistycznie tożsamy z pierwszym ‚Guardiansem’.

Mimo że historia zakończyła się happy endem to musiałem wspomnieć o The Crimson Armada. Mieli wielki wpływ na mnie, a ja ostatecznie się na nich zawiodłem. Chyba nikt nie lubi poczuć się rozczarowanym, czyż nie?

Nigdy im tego nie zapomnę! /Paku

Skomentuj

